اخبار

نشست دکتر مهدی پیرصالحی با معاون و مدیران غذا و دارو کرمانشاه

نشست دکتر مهدی پیرصالحی با معاون و مدیران غذا و دارو کرمانشاه

نشست معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

دکتر مهدی پیرصالحی در نشستی که عصر روز شنبه هفدهم فروردین ماه  پس از بازدید از مناطق سیل زده غرب کشور در دفتر معاون غذا و دارو کرمانشاه برگزار شد گفت:  طرح خرید نیمه متمرکز دارو و تجهیزات پزشکی طرحی بسیار کاربردی و مفید است. تا اینجای طرح بسیار خوب کار شده است و امیدواریم در ادامه نیز شاهد پیشرفت و توسعه این فرآیند مبتکرانه باشیم.

وی به لزوم نظارت دقیق بر سیستم دارویی بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت نظارت دانشگاه اشاره کرد و افزود: این نوع طرح ها و سامانه ها را باید گسترش داد. این طرح ها می تواند برای کنترل هزینه ها و کنترل ورود و خروج دارو و ملزومات پزشکی در مراکز درمانی بسیار کارآمد باشد.

دکتر قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این جلسه گفت: یکی از مشکلاتی نظام دارویی و تجهیزات پزشکی کشور با آن دست به گریبان است بحث اقتصادی و پرداخت مطالبات است که مخصوصا در چند ساله اخیر مشکل ساز شده است.

وی افزود: عدم نقدینگی و با تاخیر پرداخت شدن مطالبات شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی از سوی بیمه ها مشکلات عدیده ای در این حوزه ایجاد کرده است.

دکتر محمدی عنوان کرد: باید دستورالعملی جامع و دقیق برای پرداخت به موقع مطالبات طراحی شده و به صورت کشوری اجرا شود تا چالش های پیش رو را رفع کند. معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آمادگی لازم را برای تدوین این دستورالعمل دارد.

گفتنی است دکتر پیرصالحی و مهندس عباس مهدی زاده از روند پیشرفت ساختمان جدید معاونت غذا و دارو کرمانشاه نیز بازدید کردند.

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ ۰۸:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

 

آدرس: کرمانشاه میدان ایثار ، بلوار دولت آباد، دانشکده پرستاری و مامایی
کدپستی : 6719816593
تلفن : 38162538 - 38162401
فکس: 38162532 - 38162520