اخبار

لزوم اجرای مدل نظارت و منتورینگ بالینی در آموزش پرستاری: راهکاری برای ارتقاء کیفیت و رفع چالش‌های موجود

منتورینگ
در جلسه‌ای که صبح امروز با حضور ریاست دانشکده، معاون آموزشی، مدیران گروه‌های آموزشی و اساتید محترم جناب آقایان استاد رستم جلالی، استاد امیر جلالی، استاد علیرضا عبدی، دکتر علی‌اکبر ویسی رایگانی، دکتر بهنام خالدی، آقای وهاب کرمی‌وند و آقای ویسی میانکلی در سالن ولایت برگزار شد، موضوع استفاده از مدل آموزشی نظارت-منتورینگ بالینی برای مقاطع کارشناسی ارشد پرستاری و مامایی به بحث و بررسی گذاشته شد.
اجرای این مدل به دلایل متعددی ضرورت یافته است. از جمله، تعداد بالای نیروهای حق‌التدریس در آموزش بالینی مقطع کارشناسی که باعث کاهش ثبات و کیفیت آموزش شده است. همچنین، کاهش تمایل نیروهای شاغل در محیط‌های بالینی برای همکاری در آموزش بالینی دانشجویان به دلیل ناچیز بودن رقم حق‌الزحمه پرداختی، یکی دیگر از چالش‌های مهم محسوب می‌شود. علاوه بر این، کمبود اعضای هیأت علمی و فشار کاری زیاد آنان، امکان پوشش کامل آموزش بالینی را با روش‌های سنتی محدود کرده است. در همین راستا و به منظور استفاده بهینه و مؤثر از ظرفیت اعضای هیأت علمی دانشکده برای پوشش آموزش بالینی مقطع کارشناسی و رفع مشکلات موجود، اجرای این روش می‌تواند گامی مهم در بهبود کیفیت آموزش‌های بالینی و کاهش وابستگی به نیروهای حق‌التدریس غیرپایدار باشد. امید است با حمایت و همکاری معاونت‌های محترم آموزشی و درمان، این مدل آموزشی در ترم جاری به مرحله اجرا درآید.
۳۰ شهریور ۱۴۰۴ ۰۷:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

 

آدرس: کرمانشاه میدان ایثار ، بلوار دولت آباد، دانشکده پرستاری و مامایی
کدپستی : 6719816593
تلفن : 38162538 - 38162401
فکس: 38162532 - 38162520