اخبار

خدمت 24 ماهه فارغ التحصیلان پزشک و پیراپزشک پس از فراغت از تحصیل

مشاور معاون توسعه و مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از خدمت 24 ماهه فارغ التحصیلان پزشک و پیراپزشک پس از فراغت از تحصیل خبر داد.

مشاور معاون توسعه و مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از خدمت 24 ماهه فارغ التحصیلان پزشک و پیراپزشک پس از فراغت از تحصیل خبر داد.

دکتر حسین مبارکی: به استناد ماده یک قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان کلیه افراد ایرانی که از مراکز آموزش عالی گروه پزشکی در داخل یا خارج از کشور فارغ التحصیل می شوند و خدمت آنان از سوی وزارت بهداشت مورد نیاز اعلام می شود مکلفند حداکثر مدت 24 ماه اول پس از فراغت از تحصیل در داخل کشور و در مناطق مورد نیاز وزارت بهداشت خدمت کنند.

وی یادآور شد: به استناد ماده 3 این قانون، مدت خدمت دوره ضرورت و دوره احتیاط مشمولان این قانون که در حرفه پزشکی انجام شود از کل خدمت مقرر در این قانون کسر می شود.

دکتر مبارکی افزود: با توجه به افزایش طول خدمت نظام وظیفه از سال 91 و بر طبق مصوبات کمیسیون موضوع مواد 2 و 3 آئین نامه اجرائی قانون خدمت پزشکان وپیراپزشکان مقرر شد کلیه افرادی که از ابتدای سال 91 به خدمت نظام وظیفه اعزام شده و با مقطع لیسانس و بالاتر (در رشته های گروه علوم پزشکی) خدمت نظام را حداقل به مدت 21 ماه به اتمام می رسانند و کارت پایان خدمت دریافت می کنند از انجام مانده خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان معاف هستند.

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت بهداشت در ادامه افزود: افرادی که خدمت نظام وظیفه را در مناطق جنگی و امنیتی درگیر (به مدت 18 ماه )، مناطق جنگی (امنیتی غیر درگیر، عملیاتی و مناطق محروم و بد آب و هوا (به مدت 19ماه) انجام داده و کارت پایان خدمت دریافت کرده باشند نیز از انجام مانده خدمات موضوع قانون مذکور معاف هستند.

دکتر مبارکی خاطر نشان کرد: افرادی که فاقد شرایط فوق الذکر باشند موظفند مانده خدمات قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان را تا سقف 24 ماه در مناطق مورد نیاز وزارت بهداشت انجام دهند تا موفق به اخذ گواهی معافیت از خدمات این قانون شوند.

وی در ادامه افزود: فرزندان جانبازان 50 درصد و بالاتر، از انجام خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان معاف هستند

 

۲۵ تیر ۱۳۹۲ ۱۱:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

 

آدرس: کرمانشاه میدان ایثار ، بلوار دولت آباد، دانشکده پرستاری و مامایی
کدپستی : 6719816593
تلفن : 38162538 - 38162401
فکس: 38162532 - 38162520