اخبار

همایش ورزش صبحگاهی و صبحانه سالم برگزار شد

همایش ورزش صبحگاهی و صبحانه سالم برگزار شد

در چهارمین روز از هفته سلامت همایش ورزش صبحگاهی و صبحانه سالم توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

دکتر وریا رحیمی رییس اداره تحقیق ، توسعه و آموزش های مردمی معاونت غذا و‌دارو در این همایش که در روز چهارشنبه چهرم اردیبهشت ماه در سالن ورزشی کوثر برگزار شد گفت: بانوان ، خانواده را به سوی ورزش و تغذیه سالم هدایت کنند و برای فرار از چاقی، الکوی تحرک را در هر سنی که هست در پیش بگیرند.

وی افزود: چراغ راهنمای تغذیه را کنترل نمایید و در استفاده از لوازم بهداشتی و آرایشی به برچسب اصالت  و سلامت درج شده بر روی آن دقت کنند.

دکتر رحیمی گفت: نیازمندان به مصرف دارو معمولا داروی خود را به درستی مصرف کنند و در عوض عده ای که سالم هستند با یک ناخوشی ساده به طور مرتب و خودسر از داروهای مختلف استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: درخواست ما این است که همگان از مصرف خودسرانه دارو دوری کنند و‌داروها را با مشاوره پزشک مصرف کنند.

 

غذا را مثل دارو با دقت مصرف کنید تا مجبور نباشید مدام دارو بخورید

دکتر یحیی پاسدار متخصص تغذیه و رژیم درمانی و رییس دانشکده بهداشت در ادامه برنامه افزود: هیچ روغنی سالم نیست و همه روغن ها چاق کننده هستند.

او ادامه داد: غذاهای ناسالم معمولاً ارزان‌تر از غذاهای سالم هستند لذا در نوع، تهیه و پخت مواد غذایی دقت لازم را داشته باشید.

دکتر پاسدار خاطرنشان ساخت: غذایی که می خورید باید با بدن شما در تعامل باشد یعنی بدن بتواند آن را به راحتی جذب و متابولیزه کند و مواد زائد آن را دفع نماید و برای بدن مفید باشد.

وی تاکید کرد: دقت در خرید، تهیه و نوع پخت مواد غذایی گام اول سلامت تغذیه است.

در پایان برنامه به قید قرعه به ورزشکاران جوایزی اهداء شد.

۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

 

آدرس: کرمانشاه میدان ایثار ، بلوار دولت آباد، دانشکده پرستاری و مامایی
کدپستی : 6719816593
تلفن : 38162538 - 38162401
فکس: 38162532 - 38162520