اخبار

مراجعه بیش از1373 نفر به مرکز آموزشی درمانی آیت ا... طالقانی از ابتدای نوروز تا کنون

مراجعه بیش از1373 نفر به مرکز آموزشی درمانی آیت ا... طالقانی از ابتدای نوروز تا کنون

دکتر خسرو فرهادی ریاست مرکز آموزشی درمانی آیت ا... طالقانی ضمن آرزوی سالی پراز امید و سلامتی برای همه هم میهنان و تقدیر از زحمات کلیه همکاران حوزه سلامت در کل استان؛ ابراز داشتند که همزمان با اجرای طرح سلامت نوروزی در سراسر کشور از 25 اسفند ماه لغایت 17 فروردین برنامه آمادگی این بیمارستان به عنوان سانتر ترما و مرکز پذیرش مصدومین تصادفی و حوادث به منظور خدمات رسانی به مصدومین احتمالی حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی و مسافرین نوروزی و هم استانی ها در این مرکز اجرا شد.

ایشان اعلام نمودند مرکز آموزشی درمانی آیت ا.. طالقانی در این ایام با تمام امکانات تشخیصی و ظرفیت درمانی خود آماده خدمت رسانی است و کلیه بخش های بستری ارتوپدی و جراحی آماده پذیرش مصدومین احتمالی بوده و بخش آنکولوژی همچون روزهای عادی در حال پذیرش بیماران است؛ واحد های پاراکلینیک و پشتیبان فعال بوده و دارو و تجهیزات مصرفی به میزان کافی ذخیره شده و جلسات آمادگی بخش ها و واحد ها پیش از تعطیلات برگزار شده و تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

این مرکز با بهره مندی از متخصصین گروه های طب اورژانس، جراحی و بیهوشی به صورت مقیم و متخصصین سایر گروه ها  از جمله ارتوپدی و آنکولوژی و ... به صورت آنکال در ایام نوروز در آماده باش کامل است. برنامه کد 350 در مرکز فعال بوده وپد هلیکوپتر آماده پذیرش بالگردها می باشد. چارت مدیریت بحران وپرسنل آنکال بحران در آماده باش هستند.

وی افزود: از ابتدای تعطیلات تا کنون تعداد 1373 مورد بیمار پذیرش شده است که 1084 نفر به صورت اورژانس و سرپایی مورد مداوا قرار گرفته و 289 نفر بستری شده اند که از این تعداد 12 نفر در بخش های ویژه بستری هستند. در این مدت تعداد 954 مورد عمل جراحی انجام شده که 935 مورد اورژانسی و 19 مورد به صورت الکتیو بوده است.ضمناً این مرکز در چهارشنبه پایان سال تعداد 19 مورد مصدوم را پذیرش داده که 8 مورد آنها بستری شده و 2 مورد نیز قطع عضو صورت گرفته است.

 ایشان با اشاره به حادثه واژگونی یک دستگاه وانت در محور روانسر به کرمانشاه با4 مصدوم از جمله یک کودک خردسال خاطر نشان کردند در  تاریخ 4 فروردین این کودک در ساعت 5 صبح توسط تیم درمانی مورد عمل جراحی قرار گرفته و خوشبختانه پیوند موفقیت آمیز بود و این کودک در بخش مراقبت های ویژه با حال عمومی خوب بستری می باشد.

ضمناً این مرکز در پی اعلام هشدار سازمان های ذیربط در خصوص بحران احتمالی سیل در حالت آماده باش نارنجی قرار گرفته و ضمن برگزاری جلسه با اعضای  کلیدی مدیریت بحران در خصوص آماده سازی تاسیسات و تجهیزات افزایش ایمنی ساختمان اقدام نموده و نسبت به اجرای برنامه تخلیه اضطراری نسبی یا کامل بیمارستان اعلام هشدار نمود.

ایشان اعلام نمودند که فعالیت های عادی مرکز از جمله اجرای پروژه های عمرانی در تعطیلات نیز در حال اجراست و در پایان تعطیلات تعدادی از پروژه ها به بهره برداری خواهد رسید.

 

سر درب

 

اورژانس

 

داروخانه

اتاق عمل

۶ فروردین ۱۳۹۸ ۰۹:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

 

آدرس: کرمانشاه میدان ایثار ، بلوار دولت آباد، دانشکده پرستاری و مامایی
کدپستی : 6719816593
تلفن : 38162538 - 38162401
فکس: 38162532 - 38162520