اخبار

دوره آموزشی " آمار جهانی ، کشوری و استانی سرطان و غربالگردی در سرطان های شایع "

دوره آموزشی " آمار جهانی ، کشوری و استانی سرطان و غربالگردی در سرطان های شایع "

 

   به گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی موسسه خیریه مهر آیینان مهر با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به مناسبت هفته ملی  مبارزه با سرطان دوره ی آموزشی با عنوان " آمار جهانی ، کشوری و واستانی سرطان و غربالگردی در سرطان های شایع " با حضور دکتر رضایی جهت پرسنل اداره کل آموزش و پرورش کل استان برگزار نمود.

در این نشست دکتر رضایی سرطان را دومین عامل شایع مرگ و میر در کشورهای توسعه یافته و سومین عامل شایع مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه  ( پس از بیماری قلبی و عروقی و سوانح و حوادث جاده ای) عنوان کرد وگفت سرطان عامل 12درصد مرگ و میر انسان ها در سراسر جهان و متاسفانه 70 درصد مرگ و میر ناشی از سرطان در کشورهای کم درآمد و متوسط درآمد دیده میشود.

مدیر مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت افزود احتمال بروز سرطان در سنین مختلف وجود دارد ولی با افزایش سن احتمال ابتلا به سرطان زیادتر می‌شود. تفاوت‌های بارزی در میزان  وقوع مرگ و میر ناشی از انواع سرطان در سرتاسر دنیا وجود دارد. سرطان پستان و پروستات هنوز به ترتیب از شایع‌ترین انواع سرطان در زنان و مردان است و موارد سرطان ریه  زنان در حال افزایش است. همچنین موارد تومورهای سیستم گوارشی (مری – معده – روده بزرگ ) از شیوع در مراتب بعدی قرار دارند.

دکتر رضایی افزود علائمی همچون  تغییر در خال های پوستی ، زخم پوستی که بیشتر از 2 هفته خوب نشود ، سرفه یا گرفتگی صدا بیشتر از 3 هفته ، اختلال بلع یا سوء هاضمه طولانی تغییر در اجابت مزاج یبوست،  مزمن یا اسهال مزمن ، استفراغ یا سرفه خونی ،  وجود خون در ادرار و مدفوع ،خونریزی از نوک پستان ،خون ریزی غیر طبیعی از دستگاه

žتناسلی ، بی اشتهایی وکاهش وزن مفرط ،  وجود توده در بدن  ( پستان و ... )می تواند نشانه هایی از وجود سرطان باشد که  نیاز به مشورت با پزشک دارد.ž
 این دوره دو روزه 8 و 9 بهمن در محل سالن آمفی تئاتر اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

 

آدرس: کرمانشاه میدان ایثار ، بلوار دولت آباد، دانشکده پرستاری و مامایی
کدپستی : 6719816593
تلفن : 38162538 - 38162401
فکس: 38162532 - 38162520