اخبار

دبیر انجمن "دیابت" دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

دیابت را باید جدی بگیریم

دیابت را باید جدی بگیریم
دبیر انجمن "دیابت" دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: بیماری دیابت در دنیای امروز از اهمیت بالایی برخوردار است و هدف ما این است که با آموزش و آگاهی بخشی در جامعه در خصوص این بیماری ، آمار مبتلایان به بیماری دیابت را کاهش داده و گامی موثر در جهت حفظ و ارتقای سلامت افراد برداریم.

شیما میرزایی در گفت و گو با خبرنگار سرویس "فرهنگی"  مفدا کرمانشاه با بیان این مطلب در تشریح اهداف تشکیل این انجمن گفت: انجمن دیابت می‌کوشد تا با شناسایی افراد در معرض خطر و ارائه آموزش‌های مفید ، در راستای ارتقاء سطح سلامت و آگاهی مردم گام برداشته و با اطلاع رسانی لازم در خصوص پیشگیری از دیابت ، شاهد کاهش آمار مبتلایان به این بیماری باشد.

وی با بیان اینکه انجمن دیابت انجمنی تازه تاسیس است که اقدامات تخصصی را برعهده دارد ، خاطر نشان کرد: در این انجمن بعد از شناسایی افراد مستعد دیابت ، تلاش می‌کنیم تا با ارایه یک رژیم غذایی مناسب و انجام ورزش‌های مفید و آموزش‌های لازم ، میزان ابتلا به این بیماری را کاهش دهیم و افراد مبتلا به دیابت را نیز تحت مراقبت‌های لازم قرار داده و کنترل دقیقی بر همه ی جوانب این بیماری داشته باشیم.

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به اهمیت مسئله دیابت در دنیای امروز اشاره کرد و افزود: سعی ما بر این است تا با برگزاری کمپ‌ها، سیمنارها و کارگاه‌های آموزشی در انجمن دیابت سطح دانش دانشجویان به عنوان نمایندگان هر خانواده را بالا برده و انتظار می رود دانشجویان عزیز بتوانند با همکاری خود نقش مهم و پر رنگی را در به ثمر رسیدن اهداف این انجمن داشته باشند.

میرزایی در خصوص بخشی از اقدامات انجام شده در این انجمن گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری و درمان دیابت و برپایی کمپ هایی جهت ارایه آموزش های مختلف عملی و مجازی به وسیله ی چاپ بروشور، بنر ، پوستر و... به منظور ارتقا آگاهی مردم نسبت به این بیماری از جمله اقداماتی است که در انجمن دیابت صورت گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد:در شورای مرکزی انجمن دیابت، افراد توانا وعلاقه‌مند به فعالیت در این حوزه جذب می‌شوند و در جلسات انجمن نظرات و برنامه‌ها ارائه شده و با در نظر گرفتن تمام جوانب و امکانات برای عملی کردن این برنامه ها جمع بندی نهایی انجام می‌شود.

دبیر انجمن "دیابت" دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان با بیان این که عمده فعالیت‌های ما شامل آموزش جامع به افراد و برگزاری کمپ‌های سنجش میزان قند خون و دیگر کارهای پژوهشی به منظور کاهش و کنترل دیابت است ، افزود: درتلاش هستیم در آینده با برپاکردن ایستگاه‌های آموزشی در سطوح مختلف ، برنامه‌های گستره‌ای را انجام دهیم و امید است همه در کنار هم بتوانیم گامی موثر در جهت حفظ و ارتقای سلامت افراد برداریم.

۷ بهمن ۱۳۹۷ ۱۳:۴۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

 

آدرس: کرمانشاه میدان ایثار ، بلوار دولت آباد، دانشکده پرستاری و مامایی
کدپستی : 6719816593
تلفن : 38162538 - 38162401
فکس: 38162532 - 38162520