اخبار

ارتقای سطح کیفی خدمات سلامت در کنگاور با حمایت های دولت

ارتقای سطح کیفی خدمات سلامت در کنگاور با حمایت های دولت

مقوله سلامت به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار نیازمند فراهم نمودن زیرساخت های بهداشتی و درمانی در راستای ارائه خدمات به شهروندان است.

به گزارش ایرنا، در سند چشم انداز توسعه پایدار منطقه، راهبرد سلامت باید با دقت نظر بیشتری دنبال شود و تحقق این مهم، نیازمند عزم همگانی است.
شهرستان کنگاور به عنوان مرکزیت شرق استان کرمانشاه در راستای ارائه خدمات جامع بهداشتی و درمانی به مردم این منطقه نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم است.
مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال های اخیر با اختصاص امکانات، تجهیزات و اعتبارات مورد نیاز اقدام به ایجاد و توسعه و تقویت زیرساخت های بهداشتی درمانی این شهرستان کرده اگرچه همچنان این بخش نیازمند حمایت های بیشتر است.

**اختصاص 2 دستگاه اکو به بیمارستان شهید چمران کنگاور
رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگاور در گفتگو با خبرنگار ایرنا از اختصاص 2 دستگاه اکو برای بیمارستان شهید چمران کنگاور خبر داد و خواستار مشارکت مردم و خیران سلامت برای کمک به این بیمارستان شد.
دکتر داریوش خزایی با بیان اینکه دستگاه اکو کاردیوگرافی یک دستگاه تخصصی قلب است، اظهار داشت: در شهرستان کنگاور یک دستگاه در بخش CCU، وجود داشت که با حمایت های نماینده کنگاور در مجلس شورای اسلامی و پیگیری های مکرر مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان، 2 دستگاه اکو به بیمارستان شهید چمران با اعتبار 700 میلیون تومان اختصاص یافت.
وی گفت: یک دستگاه در کلینیک تخصصی و یک دستگاه هم در اورژانس بیمارستان شهید چمران نصب شد که اکنون متخصصان قلب از این دستگاه ها جهت انجام امور درمانی استفاده می کنند.

**اختصاص دستگاه زباله سوز عفونی به بیمارستان کنگاور
دکتر خزایی با بیان اینکه از شهریور سال 1395 زباله های عفونی بیمارستان کنگاور بی خطر سازی می شود، افزود: در تاریخ مذکور با یک شرکت خصوصی عقد قرارداد کردیم که زباله های بیمارستانی را بی خطر سازی کند و تا شهریور سال 98 با بیمارستان قرارداد دارد.
وی ادامه داد: برای اولین بار نیز از آذر سال 95 تمام مطب ها، آزمایشگاه ها و درمانگاه ها را مکلف کردیم، زباله های عفونی خود را به شرکت جمع آوری زباله تحویل دهند که در واحد امحا زباله بیمارستان بی خطر سازی شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگاور در ادامه از اختصاص یک دستگاه زباله سوز بیمارستانی به بیمارستان شهید چمران این شهرستان خبر داد و گفت: دستگاه فعلی بیمارستان با اسید کار می کند که از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یک دستگاه پیشرفته بنام 'هیدروکلاو' گرفته ایم و در حال تحویل آن هستیم که به زودی جایگزین دستگاه فعلی می شود.
خزایی یادآور شد: قبلا شبکه بهداشت کنگاور با هیچ شرکتی قرارداد نداشت و زباله ها توسط شهرداری به بیمارستان تحویل داده می شد که اعتمادی به کار آنها نبود.

**ارتقا بیمارستان کنگاور از درجه سه به درجه یک
وی در ادامه گفت: با توجه به فعالیت‌های مطلوب بیمارستان شهید چمران شهرستان کنگاور، این بیمارستان از درجه 3 به درجه یک ارتقاء یافت.
دکتر خزایی تصریح کرد: از سال 95 بیمارستان این شهرستان درجه 3 مشروط بود، یعنی بدترین بیمارستان استان از نظر درجه اعتبار بخشی اما با تلاش همه همکاران و همت و تلاش شبانه روزی کارکنان زحمتکش و خدوم بیمارستان که دارای تجربه خوبی هم در سوابق خدمتی خود هستند و یک کار تیمی و به لطف خداوند توانستیم بیمارستان را 2 درجه ارتقا دهیم.
وی افزود: در ماه گذشته نیز برای تقویت تیم مدیریتی بیمارستان دکتر 'علی قاسمی' جراح عمومی را به عنوان رئیس بیمارستان معرفی کردیم.
وی یادآور شد: دکتر قاسمی در سوابق خدمتی خود، مدیریت بیمارستان طالقانی کرمانشاه را بر عهده داشته و به مجموعه بیمارستان کنگاور نیز اشراف کامل دارند.

**اهدای یک دستگاه دیالیز از سوی نیکوکاران به بیمارستان
دکتر خزایی در ادامه گفت: خانواده مرحومان قاسمی و جباری یک دستگاه پیشرفته دیالیز، به ارزش 54 میلیون تومان به بیمارستان این شهر اهدا کردند.
وی افزود: بخش دیالیز بیمارستان شهید چمران هم اکنون با هشت دستگاه دیالیز در سه نوبت کاری به حدود 25 بیمار ثابت خدمات می دهد.
وی ادامه داد: همچنین یک خیر کنگاوری پس از از دست دادن 2 فرزند خود دکتر «کامبیز شریف زاده» و مهندس «فرهاد شریف زاده»، به نیابت از آنها تصمیم گرفت با 150 میلیون تومان سرمایه بازنشستگی خود یک مرکز دیالیز در بیمارستان شهید چمران احداث کند.
او گفت: با توجه به فرسودگی دستگاه های دیالیز این مرکز، کمک های مردم و نیکوکاران برای تجهیز و نوسازی این بخش، می تواند نقش شایانی در ارتقای کیفیت خدمات رسانی به بیماران داشته باشد.

**ایجاد روستای سالم رحمت آباد
رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگاور در ادامه اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در راستای برنامه های طرح تحول نظام سلامت با اهداف ایجاد محیط زیست پاک و ایمن برای روستاییان، اجرای طرح روستای سالم خود را در روستای رحمت آباد از توابع بخش مرکزی کنگاور و ورودی استان کرمانشاه کلید زد.
دکتر خزایی در این راستا گفت: برگزاری همایش روستای سالم در روستای رحمت آباد با محوریت دخانیات، تهدیدی برای توسعه و سلامت، تخریب و تسطیح خانه های مخروبه و خالی از سکنه، بهسازی توالت، جمع آوری زباله و فضولات حیوانی از اقدامات انجام شده در این روستاها بوده است.
وی افزود: اجرای سنگ فرش، جدول گذاری، بازسازی چشمه و احداث باند کندرو و توقفگاه توسط بنیاد مسکن کنگاور از دیگر اقدامات انجام شده در این روستا می باشد.

**نظارت مستمر بر داروخانه ها
رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگاور در ادامه با تاکید بر نظارت مستمر بر داروخانه های سطح شهر از نظر نحوه نسخه پیچی و ارائه صحیح دستورات دارویی اظهار داشت: در صورتی که شکایاتی از سوی مردم شهرستان مطرح شود، شکایت را بررسی و در صورت مشاهده تخلف داروخانه متخلف را به تعزیرات حکومتی معرفی می کنیم.
دکتر خزایی در خصوص داروخانه های متخلف نیز گفت: برای داروخانه هایی که تخلفات متعدد دارند، تذکر کتبی صادر شده و در صورت مشاهده تخلف بیش از حد حتی تعلیق پروانه هم صورت می گیرد.

**راه اندازی بخش ICU
دکتر خزایی، راه اندازی بخش سی تی اسکن و جابجایی آن به داخل بیمارستان و تحویل دستگاه بسیار پیشرفته با مساعدت نماینده کنگاور در مجلس شورای اسلامی، راه اندازی و تجهیز بخش ICU، جذب 13 نفر نگهبان جوان و لغو قرارداد قبلی که از بازنشسته ها استفاده می شد از دیگر اقدامات مهم انجام شده شبکه بهداشت کنگاور برشمرد.
وی همچنین به راه اندازی واحد دارویی بیمارستان، خرید دستگاه های نوار مغز، نوار عصب وعضله، سونوگرافی داپلر پیشرفته، راه اندازی جراحی چشم و تحویل دستگاه بسیار پیشرفته فیکو برای اعمال جراحی چشم و راه اندازی بخش گوشی و حلق و بینی بیمارستان به عنوان دیگر اقدامات موثر در یک سال گذشته نام برد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگاور همچنین اظهار امیدواری کرد با حمایت های مسئولان، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و حمایت های بیشتر دولت تدبیر و امید و صبوری مردم شهرستان بتوانیم گام های بلندی در راستای ارتقا کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی در کنگاور برداریم.

 

**دیگر اقدام صورت گرفته در شبکه بهداشت ودرمان شهرستان کنگاور

احداث و راه اندازی مرکز خدمات جامع سلامت روستایی فش ، پایگاه سلامت شماره 2 شهری ،احداث و تجهیز پانسیون پزشکان مرکز روستایی دهلر و 3 باب منزل مسکونی متخصصین در داخل بیمارستان ،راه اندازی 3 مرکز دندانپزشکی جهت ارائه خدمات سطح یک به روستائیان ، راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری در کلیه واحدها ، تحویل دو دستگاه آمبولانس با مساعدت نماینده محترم مجلس و دانشگاه جهت فوریتهای پزشکی ، اخذ سند مالکیت 40 هزار متر از املاک شبکه بهداشت و درمان ، بهسازی انباردارویی بیمارستان با اعتبار 80 میلینون تومان و تأمین اعتبار و شروع عملیات احداث مجتمع اداری شبکه با اعتباری حدود 6 میلیارد تومان

 

 


۱۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۲:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

 

 

آدرس: کرمانشاه میدان ایثار ، بلوار دولت آباد، دانشکده پرستاری و مامایی
کدپستی : 6719816593
تلفن : 38162538 - 38162401
فکس: 38162532 - 38162520